Firma Coca-Cola v pondelok informovala, že v BodyArmor prevezme
85-percentný podiel, ktorý doteraz nevlastnila. Zatiaľ kontrolovala 15 %
spoločnosti, ktoré získala pred tromi rokmi. Za zvyšný podiel zaplatí
5,6 miliardy USD (4,84 miliardy eur), čo pre Coca-Colu predstavuje podľa
severu CNBC najväčšiu akvizíciu značky v histórii nápojového koncernu.
Do rozhodnutia o dokúpení podielu v BodyArmor bola najväčšou akvizíciou
nápojovej spoločnosti kúpa kaviarenského reťazca Costa Coffee v roku
2018. Za prevzatie tejto firmy zaplatila Coca-Cola 5,1 miliardy USD.
Po získaní 15-percentného podielu v roku 2018 sa Coca-Cola stala druhým
najväčším akcionárom v BodyArmor. Na 3. mieste bol v tom čase
basketbalista Kobe Bryant, ktorý do BodyArmor investoval v roku 2013,
dva roky po vzniku firmy. Ako informoval denník The Wall Street Journal,
Bryantova pozostalosť získa z predaja viac než 400 miliónov USD.
Prevzatie zostávajúcich 85 % BodyArmor sa podľa analytikov dalo
očakávať. Coca-Cola už vo februári informovala, že koncom tohto roka
plánuje kúpiť vo výrobcovi nápojov pre športovcov kontrolný podiel.
Kúpa BodyArmor pomôže Coca-Cole zvýšiť jej podiel na trhu nápojov pre
športovcov, aj keď Gatorade, divízia takýchto nápojov konkurenčnej firmy
PepsiCo je ďaleko pred konkurenciou. Gatorade vlastní na tomto trhu
približne 70-percentný podiel.